REPORTAJE|47 of lights and shadows which give life to a dynamic image of the hotel entrance. This area, which is visible from the outside, is the hotel coffee bar. This is the first space that the visitor comes across. So it beco- mes even more accessible for those who want to stop and take a drink. It has been thought to be an idle meeting place of the city where people can spend some time with their friends. In addition to the charac- teristic ceiling described before, we run into an intense turquoise coloured floor. In the whole hotel, the floor is a huge colo- ured surface with a strong intensity, which changes shade in the different areas. There dinámica del espacio principal de ingreso al hotel. Esta zona, visible desde toda la fachada, es el bar-cafetería del hotel. Se ha deci- dido que este fuese el primer espacio que el visitante se encontrara al entrar, siendo de este modo más accesible también para quien quiera pasar a tomar algo ya que se pretende consi- derar como un punto más de ocio de la ciudad donde la gente se encuentre para pasar un rato entre amigos. A parte la particularidad del techo anteriormente descrito, nos encontra- is a willing contrast between the white space and the strongly coloured ground. As a cry in an empty space. This is obtai- ned by the optical break between the floor and the rest. Using a highly coloured floor, it is possible to see better the white surface, whether removing the colour from the walls and ceiling, it shows up the plastic force of the floor. A cry of colour... In order to reach this result, an interface flor branded carpet has been chosen. It allows a perfect maintenance and presents a wide choice of colours. The whole floor of the hotel, both public and private areas, is realized using this material. mos con un suelo de un fuerte color turquesa. En todo el Hotel se ha trabajado el sue- lo, que ha sido tratado como una gran superficie de color, cambiante entre zonas y con fuerte intensidad. Hay un contraste intencionado entre el espacio blanco y el suelo de una fuerte, chillante tonalidad. Como si fuese un grito en un espacio vacío. Esto hace que destacan- do tanto la superficie del suelo se vea más la envolvente y anulando cromáti- camente la envolvente, se resalta más la fuerza plástica del suelo.